Thursday, December 2, 2010

hi December.


apakah perasaan kita bila umur dah meningkat, tetapi perangai tak meningkat? tahun depan dah no more sweet twen-teen dah. tahun depan twenty-one-old -___-. apa perasaan bila, daily routine kita tak menggambarkan kita ni dah dua puluh woi. tahun depan dua satu woi. tapi bila pergi mana-mana, orang tanya ni sekolah mana, tingkatan berapa? hanya ayah je yang selalu cakap diri ini tingkatan lima sambil gelak-gelak. kalau orang yang sama tanya, tentu dia pelik sebab woi budak ni banyak kali amek spm ke hapa, asyik tingkatan lima je bila aku tanya. macam mana nak kerja nanti? tak sangka diri ini makin tua, bakal bekerja, bakal membeli rumah sendiri, masak sendiri dan bakal melalui itu semua. cepat betul masa berlari, sekelip mata nanti dah ada kad jemputan kahwin dari kawan-kawan. dan semestinya dari acanmunie juga. haha. tak sabar nak tengok siapa antara kawan-kawan kita kahwin dulu nanti.


harap-haraplah aku dapat melalui bakal hari tua aku bersama azan dengan jayanya. amin.

8 comments:

bawangmerah said...

ok, mari kita tengok. yang penting, aku mahu kad dari kau. tak nak jemputan elektronik di bukumuka, ok? :D

ayu toink2 said...

munie....kembar xseiras aku..hehe..hope u happy ngan acan yer dear..

acanmunie said...

bwangmerah: jangan risau farahin, aku akan post, kalau ke Auckland pun ke Auckland lah. aku sanggup. hee:)

acanmunie said...

ayu: wahhh, terimakasih. hope u dgn bf u happy juga, ayuajim kan kan. hee:)

ayu toink2 said...

hehehe...yup..jangan pilih tarikh kawen same jugak sudahla..u da cuti ke??lame da xsembang ngan u..

acanmunie said...

oh ya, haah i dh lama cuti. tgh tunggu acan pula yg cuti. haha. korang tk habes exam lg kann kannn..

ayu toink2 said...

yup...i 10 dis ni bwu abes..acan xtawla pulak...die dak k0s lain..

acanmunie said...

ha'ah, acan mmg i tgh tggu dia balek ah ni. yup, ikot kos masing2. :)