Sunday, July 18, 2010

we can't smell the danger

semalam, lepas maghrib macam tu saya on call dengan azan. dan sewaktu itu azan berada di bundle somewhere nearby uthm i guess, or batu pahat. azan bersama housemates dia. saya dan azan ada ketawa-ketawa semasa berbual, sudah menjadi kebiasaan kerana azan sering membuat lawak dan saya akan gelak tak henti-henti. semasa itu suara-suara housemates azan pon saya dengar sekali, kerana dalam masa yang sama mereka ada berbual sambil menyelak baju-baju bundle.

tak lama kemudian, selepas isyak macam itu, saya ada menelefon azan. dan terkejutnya saya dia mengatakan housemate dia accident dengan kereta semasa di highway. ketika itu, azan berada di belakang housematenya, mujurlah azan dan scooter nya selamat. malangnya, motor housematenya hancur dan housematenya dikejarkan ke hospital.

bayangkanlah, baru sahaja keluar beramai-ramai, dan suddenly one of them sekelip mata ada di hospital. azan cakap teruk, muka dia darah-darah. azan ni dah lah penakut gila dengan darah. azan cakap, housemate dia nak kena operation masuk besi and dagu dia berlubang. kesiannya. thank God azan tak terkena apa-apa. risaunya. highway empat lane kat sana tu memang bahaya selalu keluar berita. takziah buat housemate azan.




p/s: azan, if you read this, please lah jangan keluar malam lalu highway tu. anything can be happen. please take a good care of yourself for me. haishh. risaunya.

No comments: