Saturday, February 20, 2010

gain or loose?

hi mates,


bila balik ipoh hari tu, atuk keep saying that,
"munirah kenapa kurus sangat ni? teruk sangat ke belajar kat upm tu?"

maklong di ipoh pon cakap,
"makin kurus je mak long tengok munirah ni, before ni berisi sikit, belajar susah ke kat sana? sakit ke?"

bila pergi rumah azan hari tu, aunty cakap,
"munie sakit ke munie? aunty tengok makin kurus je ni, gadoh dengan azan ke?"


kenapa mesti macam ni. aku akan jadi sedih bila orang-orang yang dah lama aku tak jumpa, bila jumpa, mereka cakap macam ni. bukan sedih apa, sedih dengan diri sendiri. aku tak sakit, tak gadoh dengan acan, dan belajar kat upm bukan punca aku macam ni. mungkin sebab makan selalu tak baca bismillah. mungkin tahap metabolisme dah makin meningkat lagi dan lagi. entahlah.

semalam tanya acan♥, dia pun cakap yang aku makin kurus. yes, memang sometimes aku akan nampak pale, tapi sebab penat, bukan sakit. sedih gila bila macam ni. aku selalu makan banyak. serious aku nak tambah berat badan. tapi tak tau macam mana. acan selalu kesian dekat aku sebab aku macamni. tapi dia selalu juga cakap yang, he lves me the way i am, dia tak penah ada masalah dengan condition aku yang macam ni. he treat me nicely and take care of me like no one ever did. he is not too jealousy, but he is too caring. that makes me lves him.

iloveyou, no doubt.

here some extra info untuk manusia akhir zaman macam kita semua. click here.

No comments: